معرفی پرسشنامه امید تحصیلی سهرابی و سامانی (2011) بر مبنای نظریه امید اسنایدر و پرسشنامه امید شوری و اسنایدر مقیاس امید تحصیلی را تهیه و برای جامعه ایرانی انطباق دادند. این مقیاس شامل 9 گویه است که بر مبنای یک طیف مدرج لیکرت 5 نقطه ای (از 1 برای کاملا غلط تا 5 برای کاملا درست) نمره گذاری می شود. مقیاس امید تحصیلی دو مولفه عاملیت و گذرگاه ها را مورد سنجش قرار می دهد. گویه های نمونه این دو مولفه به ترتیب عبارتند از "من اهداف تحصیلی زیادی دارم"، "من برای گرفتن نمرات خوب، دنبال راه های مختلفی هستم" . شوری و اسنایدر (2004) روایی همزمان و هم چنین پایایی آلفای کرونباخ ابزار اصلی را که این ابزار با آن مطابقت محتوایی بالایی، مطلوب گزارش کردند. در ایران نیز سهرابی و سامانی (2011) نیز با استفاده از روش تحلیل عاملی، ساختار عاملی این ابزار را استخراج کردند. هم چنین با محاسبه همبستگی مقیاس امید با ابزارهای نزدیک به آن، روایی همزمان آن احرازشد.
تعداد مشاهده: 890 مشاهده
کد فایل:20737
انتشار در:۱۴۰۳/۱/۱۲
حجم فایل ها:100 + 26.4 کیلوبایت
قابلیت ویرایش: دارد
تعداد صفحات: 6
پرسشنامه احساس گناه کوگلر و جونز
قیمت : 50,000 تومان
توضیحات بیشتر دریافت فایل
پرسشنامه رویدادهای تبعیض آمیز جنسیتی(کلونوف و لندرین، 1995)
معرفی پرسشنامه خودتاب آوری کلاهنن
معرفی پرسشنامه خود شفقت ورزی
مقیاس بلوغ هیجانی یاشویر سینک و بهارگاوا (EMS)
معرفی مقیاس باورهای ارتباطی آدیلسون و اپشتاین
معرفی پرسشنامه سهبعدی خردمندی آردلت
پرسشنامه راهبردهای خود تنظیمی هیجانی (عاطفی) مارس
پرسشنامه وضعیت زناشویی گلومبرگ – راست (گریمس)
پرسشنامه راهبردهای تنظیم هیجان
پرسشنامه حالت های روان شناختی مثبت (pps)
پرسشنامه تحمل پریشانی سیمونز و گاهر (DTS)